מה ההבדל בין כשרות רגילה לבין כשרות מהדרין

בימינו אנשים רבים, בעיקר הדתיים ושומרי המסורת, יתורו אחר מסעדות כשרות ויש כאלה שידקדקו ויבקשו את המסעדות הכשרות למהדרין, ויש הבדל. הרבה אנשים שמחפשים לערוך אירוע למשפחה המורחבת במסעדה, לא יסתפקו במסעדה שמחשיבה את עצמה ככשרה, הם ירצו שהאורחים שומרי הכשרות ייהנו אף הם ולא ימנעו מלאכול, ולכן יתורו אחר המסעדה הכשרה למהדרין שהיא תמנע כל בעיה בנושא הכשרות.

ברחבי הארץ ישנן מסעדות רבות שהן כשרות, אך לא כולן מסעדות שמגישות אוכל כשר למהדרין. לכן במידה ותרצו מסעדה שמגישה מזון כשר למהדרין תחפשו את המודעה התלויה על הקיר שמבשרת על כך עם חותמת של רב מוסמך. להלן הסבר מפורט אודות השוני בין רמות הכשרות הללו.

רמות של כשרות

 ישנתן שתי רמות כשרות, יש את רמת כשרות רגילה, ויש את רמת הכשרות ל "מהדרין". הכשרות אשר נחשבת לרגילה שייכת לכל כלל הציבור והיא מבוססת על שיטות הלכתיות מוסמכות, אך הן מקלות בנושאים מסויימים לעומת מסעדות כשרות למהדרין שם תהייה נטייה דווקא להחמיר. לדוגמא, במסעדה שיש בה כשרות רגילה, הבשר לא לגמרי יתאים לחומרה של עדה מזרחית כזו או אחרת, שם שיטות ההכשרה יהיו יותר גבוהות ומחמירות לעומת עדות אשכנז אשר נוטים להקל בנושאים מסויימים. אזי, הכשרות למהדרין מונעת את כל הפרצות הללו והיא תכלול את כל ההחרמות שמקובלות בכל עדה על מנת שכל אחד ואחד, יהודי, לרבות דתי, יכול יהיה לאכול ללא חשש שמא יפגעו במנהגיו או בהרגלים מבית.

איך דואגים להשגחה של כשרות מהדרין?

במידת ותרצו לפתוח מסעדה שתהיה כשרה למהדרין או לברר אודות מסעדה כזו, אליה תוכלו להזמין את המשפחה לאירוע יום הולדת או לקנות אוכל מוכן לשבת כשר למהדרין, תוכלו לבדוק זאת על ידי משגיח כשרות מוסמך. למשגיח כשרות יש את כל הידע והניסיון לוודא אם אכן המסעדה נחשבת למסעדה שהיא בכשרות רגילה או כשרות למהדרין. הוא גם ידע לתת לכם את כל הפרטים אודות השיטות כיצד להפוך למסעדה שהיא כשרה למהדרין ולאחר מכן להעניק לכם את תעודת הכשרות למהדרין, זאת רק במידה ותעמדו בכל כללי ההחמרה שדורשת מסעדה כשרה למהדרין.

events-home.jpg

מסעדות כשרות בתל אביב

היום תוכלו ליהנות ממספר מסעדות כשרות בתל אביב אשר מציעות מנות משובחות. במסעדת רג'ינה שנמצאת בלב תל אביב תוכלו לחגוג אירוע משפחתי ולהיות סמוכים שכל המנות והמשקאות שמגישה המסעדה, הן לא רק כשרות אלא כשרות למהדרין וכל המוזמנים שלכם יכולים להיות שקטים וליהנות מאירוע כשר.

Contact Us

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: