4 מתכונים עבור אוכל יהודי כשר למהדרין

האוכל מייצג חלק גדול מהמסורת ויש מתכונים שמלווים את העם היהודי כבר עשרות ואפילו מאות שנים. מלבד טעם ביתי ויוצא דופן, היתרון הוא שקל להכין את המאכלים המובילים ואפשר להתאים אותם כמעט לכל ארוחה. עם זאת, יש חשיבות אדירה לבחירת חומרי גלם טובים ותהליך הכנה מוקפד ומקצועי. הנה כמה הצעות:

מתכון לגולאש הונגרי

כל מסעדה כשרה בתל אביב חייבת לדעת איך מכינים מתכון לגולאש הונגרי. המצרכים הנדרשים עבור הכנת גולש הונגרי אותנטי הם 1 ק"ג כתף בקר, שמן, 2 בצלים, 6 שיני שום, קופסת רסק עגבניות, פלפל, מלח, פפריקה, חצי כפית סוכר, 2 כוסות מים ו-2 תפוחי אדמה. מה שעושים לטובת ההכנה זה לקצוץ את הבצלים, לכתוש את שיני השום ולחתוך את תפוחי האדמה והכתף לקוביות לפני שמחממים סיר רחב על להבה בינונית.

בהמשך, מוסיפים שמן לטיגון הבצל והשום ולאחר מכן את רסק העגבניות, הפלפל והסוכר. מוסיפים גם את קוביות הבשר, משחימים ומוסיפים את המים. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים שעתיים טרם הוספת תפוחי האדמה ובישול נוסף לצד תיקון טעמים.

מתכון לסופריטו

עבור מתכון לסופריטו תצטרכו לארגן 4 תפוחי אדמה, 1 כוס שמן, 6 יחידות כרעיים, 3 בצלים חתוכים לרבעים, 2 ראשי שום מפורקים לשיניים יחד עם הקליפה, 1 כף כמון, מלח, פלפל ורבע כוס מים.

בהתחלה פשוט מטגנים את קוביות תפוחי האדמה בשמן חם, מספיגים במפית ומשחימים את כרעי העוף בסיר רחב יחד עם הבצלים. לבסוף, מוסיפים את תפוחי האדמה, השום והתבלינים ומטגנים עוד קצת לפני שמוסיפים גם את המים לבישול ארוך של שעה וחצי.

T13
סופריטו קציצות בקר וטלה בבישול ארוך ,קוביות חציל ,תפוח אדמה מנגולד ומג'דרה

מתכון לאסאדו

מתכון לאסאדו מבוסס על חתיכה מרובעת של נתח אסאדו במשקל 3 ק"ג, 3 כפות שמן זית, כף פפריקה, כפית כמון, כפית אורגנו, 2 כפות סוכר חום, 2 כפות אבקת שום, כף פלפל שחור ומלח דק לפי הטעם.

קודם מחממים תנור ל-110 מעלות ולאחר מכן מערבבים את כל המרכיבים יחד מלבד נתח הבשר. לאחר מכן מורחים את האסאדו בתבלינים, מעבירים לתבנית עמוקה ואוטמים בנייר אפייה שמעליו רדיד אלומיניום. צולים בחום נמוך ל-8-10 שעות עד שהנתח משחים מבחוץ, מוציאים ומניחים בצד ל-40-50 דקות.

לפני ההגשה, מסירים את הכיסויים ומחזירים לתנור חם של 200 מעלות ל-10 דקות או עד שמרגישים שהבשר חם מספיק. כמו כן, מומלץ להגיש את המנה עם סלט כרוב ופלחי תפוחי אדמה או בטטה אפויים.

מתכון לדג מרוקאי

רבים טוענים שמנת הדגל של המטבח היהודי הכשר היא הדג. בגרסה של מתכון לדג מרוקאי, המצרכים המומלצים הם שמן קנולה, 1 פלפל אדום, 4 עגבניות בשלות, ראש שום מפורק, 1 צרור כוסברה, פפריקה מתוקה, כורכום, מלח, 3 פלפלים אדומים חריפים וכמובן 4-5 חתיכות של פילה דג מושט נקי לגמרי מעצמות.

ראשית, מחממים שמן בסיר וחותכים את הפלפל לרצועות לצורך טיגון. פורסים גם את העגבניות, מקלפים את השום ומוסיפים הכל לסיר לפני שמנמיכים את האש. שנית, מוסיפים רבע מכמות הכוסברה, את הפפריקה ואת הכורכום ועוד חצי כוס מים יחד עם הפלפל החורף.

מבשלים הכל על אש נמוכה כאשר המכסה סגור ומערבבים בקערה נפרדת את שמן הקנולה עם כף פפריקה, חצי כפית כורכום, מלח וכוסברה. יוצרים תערובת אחידה, טובלים כל חתיכת פילה בנפרד ושמים בתוך הסיר. לבסוף, שופכים את מה שנשאר מהרוטב על הדגים וממשיכים לבישול עד שהנתחים מוכנים.

IMG_0103

בתאבון!

Contact Us

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: